Als nieuwe medewerker krijg je in onze organisatie een uitgebreid onthaaltraject zodat je op de beste manier kan starten in je nieuwe functie.

Kort nadat je gestart bent, wordt je uitgenodigd voor een onthaalmoment van de personeelsdienst. Op dit moment krijg je toelichting over het zorgbedrijf en over personeelsaangelegenheden zoals verlofregelingen, welzijn, enzovoort.

Daarnaast voorzien we specifiek voor de medewerkers van de woonzorgcentra een onthaalmoment. Hierin licht één van de directeurs de visie van de woonzorgcentra toe, één van de coördinerende en raadgevende artsen informeren je over het infectiebeleid en tenslotte krijg je ook informatie over het kwaliteits- en klachtenbeleid.

Naast deze eerder theoretische informatie, krijg je ook op de werkvloer de nodige begeleiding. De eerste dagen en weken krijg je de begeleiding van een peter of meter die je zowel praktisch als inhoudelijk wegwijs maakt. Als ondersteuning in die eerste weken krijg je een uitgebreide informatiemap. Deze map helpt je om alle informatie te verzamelen die je nodig hebt om je job op een goede manier te kunnen doen.

Je teamcoach zal samen met jou een planning opmaken kort na de opstart. Op die manier weet je waarop je je de eerste periode kan richten en wat er van jou verwacht wordt. Binnen Zorgbedrijf Rivierenland werken we sterk met coaching en feedback. Dit betekent dat je als nieuwe medewerker zelf kan vragen om een CoFee (coaching-feedback) gesprek aan je teamcoach of dat de teamcoach er zelf eentje opzet om te horen hoe het gaat en feedback te geven. Je zal er minimaal één krijgen 3 tot 6 maanden nadat je gestart bent. Daarin kunnen de verwachtingen terug op elkaar afgestemd worden en beken worden wat er goed loopt en wat beter kan. 

Op die manier hopen we dat alle nieuwe collega’s zich snel thuis voelen binnen ons team.